
Paradoxal, am să încep prin a-ți spune că nu, nu ai nevoie neapărat de un site. Nu ai nevoie de un site ca să-ți vinzi produsul, nu ai nevoie de un site pentru ca oamenii să afle de afacerea ta și nu ai nevoie de un site pentru a avea o afacere de succes.
Precum alte lucruri cum ar fi optimizarea fiscală sau marketingul, un site trebuie sa facă parte dintr-o strategie mai amplă, pe care ai gândit-o pentru a-ți atinge scopurile propuse și pentru a avea o afacere de succes.
Aș putea să închei articolul chiar acum cu următoarea întrebare: ce faci tu prima dată când cauți un produs sau un serviciu de care ai nevoie? Dacă răspunsul este „caut pe net” atunci ai aflat de ce ai nevoie de un site.
Dezvoltarea smartphone-urilor și creșterea ratei de penetrare a internetului din ultimii ani au schimbat modul în care oamenii au acces la informație. Primul lucru pe care-l face un utilizator este să caute prezența online a unui business. Dacă nu ai un site, o grămadă de potențiali clienți nu vor afla că exiști.
Acum, să-ți explic un pic mai în detaliu care sunt motivele principale pentru care ai nevoie de un site pentru afacerea ta.
Credibilitate – Oamenii cumpără de la cei în care au încredere. Un site îi poate oferi unui client sentimentul de credibilitate și poate reprezenta dovada că ai o afacere serioasă și oferi un produs real.
Deschis veșnic – Informațiile sunt accesibile clientului 24/7. Un site este ca un magazin care nu închide niciodată. Fie că dormi, ești în vacanță sau pur și simplu n-ai chef de muncă, clientul poate vedea produsul tău oricând din orice locație.
Mai mulți clienți – Conform Institutului Naţional de Statistică peste 11,7 milioane de români utilizează internetul, așadar o grămadă de potențiali clienți. Cu atât mai mult acum, pe timp de pandemie, când multe afaceri au fost închise sau programul de funcționare a fost limitat.
Dacă ai un magazin fizic numărul de clienți nu mai poate fi limitat de vadul comercial pe care locația magazinului tău o are. Întreaga lume poate fi acum locul tău de joacă.
Crearea unei comunități – Un site te poate ajuta să creezi legături mai apropiate cu clienții tăi, iar fidelizarea lor poate duce la promovarea produsului sau afacerii tale într-un mod organic.
Suport clienți – Poți oferi asistență îmbunătățită clienților tăi. Îți pot găsi mult mai ușor datele de contact sau puteți conversa în timp real. Aceste lucruri îi pot încuraja pe clienți să revină și să cumpere din nou.
Competiția – Cel mai probabil competitorii tăi au deja un site așa că, de ce să le lași acest avantaj.
Pentru cine contează un site?
Pentru consumatori – 56% dintre consumatori nu au încredere într-un business fără un website.
Pentru afacerea ta – 98% din deținătorii de site-uri spun că o pagina Facebook nu poate ține locul unui site.
Pentru mai toată lumea – 58% dintre oameni cred că un site este o parte din cheia succesului la începerea unei afaceri.
Concluzie
În încheiere aș vrea să îți spun, din nou, că nu de un site depinde succesul afacerii tale. Trebuie să te gîndești de ce ai nevoie de un site, care sunt scopurile lui și cum să-l incluzi în planu de dezvoltare și creștere a afacerii tale.